تورم قیمت های محصولات فولادی و پتروشیمی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر شاهد وضعیت ملتهب بازار بودیم که در پی این روند برخی از کارشناسان بخش فولاد بر این نگرش هستند  که  نمی توان اقتصاد کشور را به صورت دستوری کنترل کرد و این تورم ایجاد شده در اقتصاد کشور بسیاری از متقاضیان  مصرفی و فعالان بازار فولاد را شوکه کرد. 

دولت دستوالعمل فروش محصولات فولادی و پترو شیمی را بر اساس نرخ دلار 4200 تومانی  دستور داده است تا به مصرف کنندگان واقعی آسیبی وارد نشد اما  با بررسی  این روند نامتعارف در عرضه محصولات فولادی دست یافتند که متاسفانه متقاضیان مصرفی واقعی محصولات فولادی  را  با این قیمت بدست نمی آورند و طبق این شرایط ، واسطه گران و دلالان از این فرصت برای منفعت خود استفاده کردند بنابراین پیش بینی می شود که دستور قیمت گذاری محصولات فولادی در شهریور ماه و تا حداکثر چند هفته دیگر لغو خواهد شد. 

در شرایطی فعلی که بازار فولاد بسر میبرد به دلیل وضعیت نامطلوب بر مبنای دستور قیمت گذاری، شرایط شرکت های فولادی و معدنی و پتروشیمی ها  و سایر  شرکت های بزرگ سرمایه ای با واقعیت اقتصادی مطابقت  نداشته است بطوری که به دلیل دخالت های  دولت  در روند قیمت گذاری بسیاری از سهامداران این شرکت های بزرگ سرمایه ای نمی توانند تحلیل واضحی  در آینده از سود فروش و تولیدات محصولات خود داشته باشند.  

کارشناسان بخش صنعت در خصوص متوازن شدن شرایط بحران بازار فولاد بیان نمودند: اگر  به طور قطعی قیمت های واقعی محصولات به صورت معقول در بازار رونمایی شود، وضعیت بازار فولاد از این اوضاع نامطلوب خارج می شود و در سیر تعادل قرار می گیرد. این روند هم می تواند به نفع مصرف کننده  واقعی باشد و هم به نفع تولید کنندگان محصولات فولادی است.

طبق گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس بخش فولاد، با اتفاقات مهمی که این روزها در بازار فولاد رونمایی شده است در چند هفته آینده به زودی دستور قیمت گذاری نامتوازن محصولات فولادی و پتروشیمی تصحیح می شود  بصورتی که بازار فولاد  مجدد  با رشد چشمگیری در تقاضا مواجه می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: